keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Motivaatio, missä olet?

Muistelen suorastaan katkerana niitä aikoja ennen joulua, kun päättäväisyyteni ja motivaationi olivat huipussaan. Olin päättänyt pysyä dieetillä muutamaa ennalta hyväksyttyä herkkupäivää lukuunottamatta ja tämän päätöksen oli tarkoitus pitää hinnalla millä hyvänsä.

Ehkä olisi vain kannattanut määritellä se hinta... Nimittäin se ei ole pitänyt. Viimeiset kaksi kuukautta ovat olleet yhtä sotkua, varsinaista soutamista ja huopaamista. Siinä missä olen pysynyt dieetillä arkipäivisin, olen erinäisistä syistä retkahtanut useamman kerran 'lomaamoodiin' ja nimenomaan tässä lomamoodissa on todellakin parantamisen varaa.


Nyt pitää sitten parantaa sitä pääkoppaa, sillä laihduttaminenhan ei ole pääsääntöisesti kehosta kiinni vaan nimenomaan pääkopasta. Huoh, miksei sitä vain tunnu aina muistavan... No mutta, eipä vaivuta täysin epätoivoon vaan yritetään vahvistaa sitä mieltä muutamilla kikoilla ja uusilla säännöillä! :)

– herkkupäivä = max kerran kuukaudessa sisältäen YHDEN herkun
– mitään "lomamoodia" ei tästä lähtien enää ole olemassa
– se, mitä tekee mieli syödä, on varmasti ostettavissa tai valmistettavissa myös silloin, kun pahin dieettailu on takana ja ensisijaiset tavoitteet suoritettu

Keksittekö mulle lisää tsemppauslauseita? Mulla lyö tyhjää juuri nyt, vaikka pyöriihän noita normaalisti mielessä vähän väliä. :)

3 kommenttia:

  1. mulla plörähti hyvin jatkunut syöminen siihen, kun kauppaan tuli taas ne ihanat pääsiäissuklaavaniljakreemitaivaanlahjamunat. niitä en vaan kertakaikkiaan voi vastustaa, ja mulla ei ole edes mitään motivaatiota olla ostamatta koska niitä tosiaan myydään kerran vuodessa muutaman viikon ajan. :-(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. IHANAA kuulla, että joku muukin on sortunut heikon hetken alla! :D Inhimillistähän se hetkittäinen sortuminenkin kuitenkin on ja kuuluu dieettailun elinkaareen varmasti monella. Sulla onneksi oli 'todella hyvä syy' sortua, joten voit lohduttautua siihen. :) Mikähän mun 'tosi hyvä syy' voisi olla, hmm... :D

      Poista
  2. Yks herkkupäivä viikossa antaa laihdutukselle buustia!!!! Ja muista että parempi vaihtoehto on muuttaa kokonaan ruokailutottumuksia entä kituuttaa kaiken maailman dieeteillä niin että suurin osa ruoista on kiellettyjä. Ku sittenku sortuu (niinku siinä yleensä käy) sitä vetää napaansa viisinkertasen määrän niiitä kiellettyjä ruokia. Mutta rämä taas mun mielipide.. ja näin mulle on ainaki joka ikinen kerta käyny.

    T.päivi

    VastaaPoista