tiistai 22. marraskuuta 2016

Tämän vuoden ruokakuvia

No niin, näitähän tosiaan riittää. Pidemmittä puheitta laitan vain kuvat ja kuvaukset peliin, jotta näkyy hieman, minkälaisella ruokavaliolla olen tämän vuoden puolella mennyt – ja onnistunut tosiaan pudottamaan painoa aivan mainiosti, kun pysyy vain rytmissä. :)

Noh, ensinnäkin sushia ja sashimia on uponnut...

... paljon...

(... ei lisättävää...)

Sekä myöskin falafel-hummuswrappeja

Ja samaa savulohella

Kuin myös "autenttisia" meksikolaisia broileri-tacoja

Itsetehtyä "grillikanaa" <3

Japanilaistyylistä soijabroileria kasviksilla

Savulohta, kylmäsavulohta ja valkosipuli-parmesanparsaa (= 2 rkl öljyä, puristettua valkosipulia ja raastettua tuoretta parmesaania parsoihin voideltuna, uunissa 180 astetta n. 15min)

Pinaattipastaa juustokastikkeella, uunipaahdetuilla herkkusienillä ja kylmäsavulohella (+ parmesaanilla)

Lohi-viinirypäle-avokadosalaatti, mmm...

Lohi-oliivi-kurpitsa-fetajuusto-pinjansiemensalaatti

Savulohta, salaattia, pestopastaa, papu-mixiä ja pinjansiemeniä

Ja sitten lihaa! Aloitetaan herkullisimmasta eli strutsinlihasta marinoidulla kypsällä punakaalilla ja parsakaalilla.

Pihviä ja ... jotain vihreätä, enää ei muistu mieleen nimeä

Lampaankoipeliinia ja punakaalia

Tämä!! Gnocchia, valkosipulimajoneesia (homemade), pinaatinlehtiä, pinjansiemeniä, kurpitsaa, puttanesca-pastakastiketta... Vie kielen mennessään, inspiraatio löytyi Flame Belfast -ravintolasta.

Ja vähän aamupalaa: puuroliiniä, banaania, mustikoita ja hasselpähkinärouhetta

Ja todiste siitä, että herkuteltukin on aivan "normaalisti", heh...

... kuten myös tässä näkyypi...

... ja tässä - paistettuja broileritacoja

Välillä tuhtia, mutta terveellistä aamupalaa: scrambled eggs, paahtoleipää broilerinleikkeellä (ja ultrakevyt-majolla + sinapilla), omppulohkoja ja klassikko-smoothie eli kookosmaitojuomaa, banaania ja tällä kertaa mustikoita pureskeltavien murskattujen vitamiinien kera.

Tälle ei ole nimeä, mutta sisältönä löytyy riisinuudelia, parsakaalia, broileria, herkkusieniä, maissia, paahdettua sipulirouhetta, avokadoa ja tacomajoneesia. Todellinen jämäruoka, joka maistui aivan älyttömän hyvälle!

Sellaisia ruokia on siis muun muassa tullut syötyä, lopuista ei sitten ole tullut räpsittyä kuvia. Perusterveellistä, välillä herkutellen, ja tasapainoa jatkuvasti säilyttäen. :)

3 kommenttia:

  1. Herkullisen näköisiä ruokia.:) Tämä todistaa kyllä sen ettei laihduttaminen tarvitse olla mitään rakettitiedettä, kokonaisuus ratkaisee.:)

    VastaaPoista
  2. Ihania perus juttuja!! Mua alkoi kiinnostamaan erityisesti miten olet punakaalin tehnyt. Kaalit ovat tosi hyviä ja edullista ruokaa, mutta ihan liian harvoin tulee syötyä.
    Oikein ihanaa joulun aikaa ja vieläkin parempaa tulevaa vuotta!!!

    VastaaPoista